Rinkodaros specialisto profesija: „Ką dar galėčiau padaryti?“

2016-04-20

Nevaldoma rinkodara arba jos nebuvimas turi rimtą poveikį įmonės egzistavimui. Kompanija gali sukurti produktą, jį turėti ir tiesiog laukti kliento, tačiau tai ir gali likti tik laukimu šiuolaikinėje, įvairovių kupinoje ir konkurencingoje rinkoje. Todėl svarbų vaidmenį įmonės veikloje atlieka rinkodaros specialistai, kurie „nupiešia” ir realizuoja produkto kelią vartotojo link. Tokį kelią formuoja ir 6 metų patirtį rinkodaros srityje turinti Marina Basangova.

 

Rinkodaros specialisto galimybės

Kaune gyvenanti moteris kartu su partneriais įkūrė marketingo paslaugų įmonę „ThinkBig“, o marketingo specialistams sukūrė vienintelę specializuotą elektroninę konkursų platformą Lietuvoje „Sweepest“, kuri prieš keletą mėnesių pritraukė privačių investicijų. Smulkiojo verslo atstovė apie vadovo vaidmenį rinkodaros srityje sako: „Žmogus turi tikėti savimi, atkakliai siekti savo tikslų ir mėgautis tuo, ką daro. Tokie lyderiai, kaip magnetai pritraukia kitus žmones, jie užsikrečia nenugalimu entuziazmo ir motyvacijos virusu.“ 29 metų marketingo ir prekybos vadybos magistrė sako, kad studijos, paremtos teoriniais modeliais, buvo gana nuobodžios, tačiau pradėjusi dirbti mergina suprato, esanti savo kelyje: „Tai specialybė, kurią iškart prisijaukinau“. Rinkodarą Marina vadina verslo, meno ir mokslo deriniu ir mano, kad rinkodaros specialisto įvaizdis labai skiriasi nuo realybės.

Analitiškumo ir inovatyvumo reikšmė

„Prieš pradedant dirbti atrodė, kad marketingo kampanijas galėčiau kurti vieną po kitos. Norėjosi tiesiog įgyvendinti iš pirmo žvilgsnio šauniai atrodančias idėjas. Tačiau pradėjusi dirbti supratau, kad tik gili analizė yra šaunių idėjų pagrindas. Nuo jos priklauso visi tolimesni darbai – kuo geriau atlikta analizė, tuo geresni rezultatai pasiekiami“, – pasakoja Marina, mananti, kad būtent analitiniai gebėjimai jai padėjo tapti specialiste. Analitiškumą moteris įvardina kaip vieną iš svarbiausių savybių, reikalingų kokybiškam rezultatui pasiekti. Taip pat svarbus gebėjimas komunikuoti, racionalumas, inovatyvumas, imlumas naujovėms. „Niekada negali sakyti, kad dabar jau viskas, išmokau, darysiu taip“, – dėsto jauna motris. Marketingas labai dinamiška sritis su besivystančiomis technologijomis, besikeičiančiais vartotojų norais ir vis kylančiais įmonės vadovo bei pirkėjų lūkesčiais. Kaunietė sako, kad marketingo specialistas kasdien turi užduoti klausimą, „ką dar galėčiau padaryti?“, nes nuolat jaučiama didelė atsakomybė, juk įmonės vadovai nori, kad verslas būtų reprezentatyvus ir pelningas.

 

Laisvė kūrybai ribotoje erdvėje

Mergina tvirtina, kad tokia atsakomybė priimant strateginius tikslus ir juos įgyvendinus reikalauja dažno bendravimo su vadovu. „Dėstytojas parašo pažymį ir eina ruoštis kitoms paskaitoms, o darbdavys vertina motyvaciją, gebėjimą susitvarkyti su esančiomis problemomis, taigi jis rašo „pažymį“ atlyginimo eilutėje“, – taip mergina su studijomis palygina santykį tarp vadovo ir rinkodaros specialisto. Tačiau tuoj nuramina, kad šiame darbe vietos saviraiškai pakanka: „Turi būti suteikta laisvė eksperimentams, leista daryti klaidų. Vadovas turi pasitikėti marketingo specialistu. Tik gaila, bet kartais idėjai, kuri paremta ne tik skaičiais, įgyvendinti nepakanka biudžeto arba idėjos išpildymui tiesiog nepritaria vadovas. Tada idėja ir lieka tik „gera idėja“, – sako mergina, akcentuojanti kūrybiškumo laisvę, reikalingą, kad įmonė pateiktų save įdomiai ir patraukliai. 

„Anksčiau dirbdavau visą parą“

Marina dalinasi, kad anksčiau buvo itin pasinėrusi į darbą: „Juokauju, kad anksčiau dirbdavau visą parą, nes grįžusi iš darbo toliau generuodavau idėjas marketingo kampanijoms, savo vadovui siųsdavau laiškus vidury nakties, o kartais ir klientus sapnuodavau“, – dalijasi jau ir šeimą spėjusi sukurti versli dviejų dukrų mama.

 

Dabar darbo dieną Marina pradeda su šypsena, kavos puodeliu, elektroninio pašto ir darbų sąrašo apžvalga. Pirmoje dienos dalyje specialistė dažnai atlieka svarbiausius darbus ir vyksta į susitikimus, o antrąją dienos dalį atideda planavimui ir pasiruošimui kitos dienos darbams. Marina juokdamasi sako, kad bendroje erdvėje su kolegomis esančioje jos darbo vietoje vyrauja labai savotiška tvarka, tačiau svarbiausias darbo įrankis – nešiojamasis kompiuteris ir jame esantis aplankas, skirtas „įkvėpimui.“

 

Marinos patirtis sako, kad rinkodaros specialistas yra aktyvus žmogus. Jis turi dalyvauti seminaruose, sekti pasaulines marketingo tendencijas, vadovautis geriausiomis praktikomis, kad suspėtų su nuolat besikeičiančiomis technologinėmis idėjomis, naujomis galimybėmis ir išmanytų konkurencinius pranašumus. Todėl kūrybingas žmogus, norintis tapti rinkodaros specialistu, turėtų suprasti ir žingeidumo svarbą, kuri akivaizdžiai lemia įmonės sėkmę. Svarbiausia – suprasti galimybių tinkamumą įmonei ir panaudotų priemonių patrauklumą potencialiam klientui.

 

Straipsnį parengė Algimantė Griciūtė

 

SUSIJĘ MOKYMAI

Internetinės rinkodaros mokymai pradedantiesiems

Socialinių tinklų valdymas: komunikacija ir reklama

Interneto svetainių kūrimo mokymai

Google AdWords mokymai

Google Analytics mokymai

SEO mokymai

 



Panašūs įrašai

2020 / 10 / 27
Investicija į save: ką, kaip ir kodėl?
2019 / 07 / 26
Motyvacinis laiškas: sudėtingas galvosūkis ar lengva užduotis?
2021 / 09 / 28
Žmogiškieji ištekliai: kokie dalykai labiausiai motyvuoja darbuotoją?