El. prekybos integravimas: ar esate jam pasiruošę?

2022-07-29

Pirkdami internetu mes atliekame daugybę veiksmų: įtraukiame norimus produktus į pirkinių krepšelį, patvirtiname savo adresą ir gauname pristatymo pasirinkimų sąrašą, įvedame savo banko kortelės duomenis, galiausiai – gauname užsakymo patvirtinimą.

Galima manyti, kad visas šias funkcijas teikia viena elektroninės prekybos svetainė. Tačiau iš tikrųjų daugelį jos funkcijų užtikrina įvairios išorinės sistemos. Tam atliekamas el. prekybos integravimas. Kas tai yra ir kaip jam pasiruošti, pasakojame šiame straipsnyje.

 

Kas yra el. prekybos integravimas? 

El. prekybos integravimas – tai atskirų internetinių sistemų junginys, palengvinantis informacijos srautą tam, kad būtų galima atlikti konkrečias užduotis: susikurti paskyrą, įdėti prekes į pirkinių krepšelį, pasirinkti norimą pristatymo būdą, įvesti mokėjimo informaciją ir taip toliau. Jis padeda užtikrinti gerą apsipirkimo patirtį ir paskatinti pirkėjus grįžti vėl.  Tam reikia inventorizuoti visą išorinę programinę įrangą, sistemas ir tiekėjus, kuriuos naudoja įmonė: CRM (angl. Customer relationship management, liet. Klientų valdymo sistemos) programinę įrangą, rinkodaros el. paštu teikėją, pageidaujamus siuntimo partnerius, mokėjimo vartus ir kita.

 

Pagrindiniai pasiruošimo el. prekybos integravimui žingsniai 

Planuojant el. prekybos integravimą, verta iš anksto apgalvoti keletą dalykų. Tai leidžia geriau suprasti šio proceso struktūrą, kas padeda pašalinti bet kokius trukdžius. 

 

1. Sistemos, inicijuojančios informacijos srautą

Planuojant el. prekybos integravimą, svarbu įvertinti, kuri sistema, „push“ ar „pull“, inicijuoja informacijos srautą. Vykdant „push“ integraciją, viena sistema paprastai naudoja „webhook“, kitaip vadinamą žiniatinklio atgalinį skambutį – HTTP užklausą, kurią suaktyvina tam tikra įvykis. Ji leidžia sistemai iš karto po įvykio gauti pranešimą iš kitos programos.

„Pull“ integracija perduoda informaciją pagal pareikalavimą. Paprastai tai yra API (angl. Application programming interface, liet. Aplikacijų programavimo sąsajos) užklausa, t. y. viena sistema prašo informacijos iš kitos sistemos per bendravimą API. 

 

2. Informacijos srauto pradžia 

Dar vienas dalykas, kurį reikėtų įvertinti ruošiantis el. prekybos integravimui, yra informacijos srauto pradžia. Dauguma automatizuotų integracijų perduoda informaciją pagal aktyviklius arba nustatytą tvarkaraštį. Galima nustatyti aktyviklius, kad informacijos srautas būtų inicijuojamas kiekvieną kartą, kai atliekamas konkretus veiksmas, pavyzdžiui, pateikiamas naujas užsakymas. Kitas variantas – nustatyti integravimą, kad informacija būtų perduota reguliariais laiko intervalais, pavyzdžiui, kartą per dieną, kartą per valandą arba dažniau.

 

3. Perduodama informacija

Planuojant el. prekybos integravimą, reikėtų atsižvelgti ir į tai, kokia informacija yra perduodama. Gali būti, kad norėsite perkelti užsakymo informaciją iš savo el. prekybos platformos į apskaitos programinę įrangą. Tokiu atveju visų pirma derėtų išsiaiškinti, kokia tai tiksliai informacija, ir įvertinti, kaip ji atitinka apskaitos sistemos duomenų struktūrą. Tai gali padėti išvengti komplikacijų ir painiavos vėlesniuose el. prekybos integravimo etapuose.

 

Tikimės, kad padėjome geriau suprasti šį procesą. Jeigu šiuo metu kaip tik planuojate kurti savo el. prekybos svetainę, jums neabejotinai bus reikalinga svetainių talpinimo, kitaip vadinamo hostingo, paslauga. Užsisakyti ją iš ilgametę patirtį turinčios įmonės, pelniusios daugybės klientų pasitikėjimą, galite čia: www.iv.lt/talpinimo-planai. Spustelėkite ant nuorodos ir išsirinkite savo poreikius geriausiai atitinkantį talpinimo planą jau dabar.



Panašūs įrašai

2022 / 08 / 01
5 interjero detalės produktyviam darbui iš namų
2016 / 06 / 16
Iššūkis vadovams = iššūkis naujajai Y kartai! Kokia situacija darbo rinkoje?
2021 / 08 / 13
Kaip turi atrodyti jūsų LinkedIn puslapis, jei ieškote darbo? (1/3)