Darbdavio įvaizdžio kūrimas. Kaip suformuoti teigiamą įvaizdį darbuotojų akyse?

2020-12-18

Šiais laikais būsimi darbuotojai turi labai daug pasirinkimo galimybių. Jie laisvai renkasi, ką nori dirbti, kur gali dirbti, kaip pageidauja dirbti, kada patogiausia dirbti ir už kokią sumą nori dirbti. Dėl to, vieną pagrindinių vaidmenų pradeda vaidinti ne tik skelbimo, pozicijos ar finansinių poreikių patrauklumas, bet ir pačios kompanijos reputacija. 

Kiekviena kompanija susikuria įvaizdį rinkoje, kurioje vykdo veiklą. Tačiau kompanija yra matoma ne tik kaip paslaugos ar prekės pardavėja, nuomotoja ar skolintoja, bet ir kaip darbdavys. Ieškant naujų talentų, išskirtinių kandidatų didelę įtaką daro būtent kompanijos kaip darbdavio įvaizdis. Visos kompanijos turi įvaizdį kandidatų akyse, nepaisant to ar kuria jį pačios, ar ne. Taigi, ar nebūtų protinga tikslingai ir sąmoningai susidaryti strategiją, ją vykdyti ir gerinant savo įvaizdį pritraukti daugiau kandidatų į laisvas darbo pozicijas?

Darbdavio įvaizdžio kūrimas – kompanijos pateikimas darbdavio pozicijoje, sukuriant teigiamą nuomonę nustatytai auditorijai, kurią siekiama įdarbinti ir išlaikyti. Šiais laikais kompanijos įvaizdį formuoja jau nebe jos reklama ar pats darbo skelbimas, o iš lūpų į lūpas, tiksliau, buvusių ar esamų darbuotojų komentarų ir žinučių socialinėje medijoje dėka, sklindanti informacija. Tai reiškia, kad darbdavio įvaizdis priklauso nuo žmonių, susijusių su kompanija ir jų nuomonės apie ją. Darbdavio įvaizdžio kūrimas yra rinkos tyrimų, konsultavimo, komunikacijos ir marketingo procesų kombinacija, kuri padeda pasiekti dvejopo tikslo –  patikimos bei siekiamos pozicijos įdarbinimo sferoje. Tačiau kokie yra svarbiausi aspektai, į kuriuos kiekviena kompanija turi atkreipti dėmesį, siekianti sukurti teigiamą įvaizdį darbuotojo akyse? 

1. Pažinkite savo tikslinę auditoriją

Kiekviena kompanija ieško skirtingas savybes turinčių darbuotojų. Darbo vieta specialiazuojama ne visiems, tad svarbu apsibrėžti, kas tobuliausiai jai tiktų. Tuomet su ta tiksline grupe, kandidatais ir yra vykdoma komunikacija – įvaizdžio kūrimas.  Kiekviename darbo skelbime būna pateikiama, ko yra tikimąsi iš darbuotojo bei kokią pridėtinę vertę jis gali gauti. Dar kitaip tai vadinama darbdavio vertės pasiūlymu (angl. Employee Value Proposition) – unikaliu pagrindinių vertybių, pasiūlymų bei svarbiausių kompanijos bruožų rinkiniu. Išsiaiškinus šiuos du aspektus, gali būti pradedamas vykdyti sėkmingas įvaizdžio kūrimas. 

2. Kiekviename žingsnyje perteikite savo vertybes, misiją ir viziją

Kompanijos kaip darbdavio ir kompanijos kaip korporacijos atstovaujamos vertybės turi būti visiškai identiškos ir pilnai puoselėjamos kasdienėje veikloje. Nuo marketingo iki žmogiškųjų išteklių, nuo finansų iki pardavimų procesų, visi - kiekvienas darbuotojas, kiekvienas kompanijos veiksmas ir komunikacinė žinutė turi būti organizacijos vertybių atspindys. Pastebėtas nors mažiausias neatitikimas tarp to, kaip save pristatote visuomenei ir tarp to, kaip darbuotojai atsiliepia apie darbą bei mikroklimatą, jūsų siunčiama žinutė neteks prasmės ir pasirodysite nepatikimu ne tik darbdaviu, bet ir rinkos dalyviu. PRISIMINKITE, darbuotojai šioje situacijoje gali vaidinti kelis vaidmenis: prekės ženklo ambasadorius ir didžiausias kritikas. Pasirinkite, kas Jums naudingiau. 

3. Dalinkitės eamų ar buvusių darbuotojų patirtimi

Per darbuotojų sėkmės istorijas galima pateikti labai daug informacijos apie kompaniją. Neužmirškite afišuoti sėkmingų darbuotojų istorijų ir akcentuoti, jog kompanijos įvaizdį kuria kiekvienas darbuotojas – taip parodote, kad kiekvienas iš jų yra svarbus ir yra laikomas neatsiejama kompanijos dalimi. Taip pat svarbu, kad darbuotojai įsitrauktų ir į interaktyvią komunikaciją apie kompaniją – aktyviai reikštųsi socialinėje medijoje. Taip parodoma, kad darbuotojai turi stiprią nuomonę, kuri, tuo pačiu, skleidžia žinutę apie kompanijoje puoselėjamas vertybes. NEUŽMIRŠKITE, kad darbdavio įvaizdžio kūrimas yra svarbus ne tik įdarbinant naujus darbuotojus, tačiau ir siekiant išlaikyti esamus.

4. Parodykite savo išskirtinumus

Kompanijos, kurios siūlo labai panašią arba tokią pat pridėtinę vertę kaip ir konkurentai, susiduria su geriausių talentų įdarbinimo sunkumais. Atraskite, ką IŠSKIRTINIO galite pasiūlyti darbuotojui. Gal būsite kaip „Google“ ir visiems darbuotojams suteiksite nemokamas treniruotes sporto klubuose arba kaip „Airbnb“, kurie vieną kartą per metus duoda darbuotojams 2000 eurų pasirinktai kelionei. Tai tik keletas žinomiausių pavyzdžių ir, be abejo, galima išsiskirti ne tik materialiomis dovanomis. SVARBIAUSIA – būti originaliems, sudominti kandidatus ir parodyti dėmesį.

5. Atsakykite į šiuos klausimus

Kodėl žmonės turėtų norėti dirbti Jūsų kompanijoje? 
Koks procentas esamų darbuotojų žino ar buvo apmokyti, supažindinti kaip perteikti gerąją patirtį apie prekės ženklą ar kompaniją?
Kokią nuomonę darbuotojai susidarę apie kompaniją kaip darbdavį?
Kiek domitės apie savo darbuotojų tobulėjimą, darbo kokybę ir mikroklimatą?
Ar darbuotojai teigtų, kad Jūsų kompanija yra palanki ir tinkama vietą dirbti? Ir kiek tokių būtų?

Tai paprasti klausimai, kurie suteikia labai daug informacijos apie įvaizdžio formavimo proceso tikslus, kryptį ir sėkmę. 

6. Analizuokite įvaizdžio kūrimo procesą

Kompanijos įvaizdis yra kuriamas nuolatos – su kiekviena komunikacine žinute ir kiekviena veikla. Labai paprasta sugadinti jau pasiektą reputaciją. Tad nenutraukiama proceso stebėsena ir analizė yra vienas svarbiausių sėkmingo įvaizdžio aspektų. Sėkmingiausios darbdavių kompanijos pastebi, kada reikia įnešti naujų vėjų, pakeisti strategijas ar prisitaikyti prie rinkos naujovių. Geriausios įvaizdžio monitoringo priemonės: darbuotojų pasitenkinimo darbu tyrimai, rutininiai pokalbiai su darbuotojais bei pokalbis su išeinančiais darbuotojais. Tokiu būdu gausite grįžtamąjį ryšį apie kompanijos kultūrą ir išsiaiškinsite žmogiškųjų išteklių sritis, kuriose reikia tobulėti.

 

Darbdavio įvazdžio kūrimas yra procesas, kuris reikalauja nuolatinių pastangų, tikslingos komunikacijos ir kompanijos darbuotojų sinergijos. Jeigu norite pritraukti geriausius kandidatus, išskirtinius talentus – neapsieisite be to. 

Straipsnį parengė: Simona Česnakaitė



Panašūs įrašai

2016 / 04 / 01
Klientų aptarnavimo vadybininko profesija: „Darbe svarbiausia pozityvumas”
2020 / 10 / 13
13 punktų geresniam CV!
2017 / 10 / 18
Konferencija. Self-expression through speaking: why does it matter?