Žmogiškieji ištekliai: kokie dalykai labiausiai motyvuoja darbuotoją?

2021-09-28

Firsty.lt nori jus supažindinti su Monika Šerėniene, kuri dirba žmogiškųjų išteklių srityje, o Firsty.lt veda Personalo valdymo mokymus.

Monika, kokioje srityje šiuo metu dirbate?

Dirbu žmonių ir administracijos vadove, tai galima sakyti, jog dirbu žmogiškojo kapitalo (ne resursų) srityje.

Kada ir kaip supratote, kad norite dirbti personalo valdymo srityje?

2002 m. dirbau vienoje tarptautinėje gamybos kompanijoje, kur išties puikiai veikė darbuotojų įvedimo programa, man padariusi itin didelį įspūdį. Mat kiekvienas, kartoju, kiekvienas darbuotojas, nepriklausomai nuo rolės per 2 savaites turėjo pereiti/ išbandyti visas gamykloje esančias funkcijas: nuo darbo prie įvairiausių staklių iki kokybės kontrolės, logistikos ar buhalterijos. Esu labai dėkinga savo vadovui, kuris, matyt, tiek dėl to, kad reikėjo pagalbos, o gal ir dėl to, jog matė potencialą, ėmė įtraukinėti mane į darbuotojų atrankas, leido kurti veiklos vertinimo sistemą, be to, rodė puikų pavyzdį, kaip tai daryti pakankamai žaismingai ir įtraukiai.  

Koks jūsų išsilavinimas, ar jis siejasi su jūsų dabartine specialybe? 

Mano pirmoji specialybė – socialinis darbas. Jau pirmojo kurso pabaigoje supratau, kad nepaisant to, kokios įdomios buvo studijos, svarbi ir prasminga yra ši veikla, šio darbo aš nedirbsiu, nes nebuvo parengta nei teisinė bazė, nei institucijos suprato jos vertės (pvz.: praktikos metu nakvynės namų direktorius visą laikotarpį tyčiojosi iš mano pastangų daryti dalykus teisingai). Antroji specialybė, magistras – tarptautinė prekyba ir marketingas. To ėmiausi mokytis jau apsitrynusi darbo rinkoje ir supratusi, kad trūksta verslo suvokimo (beje, studijas apmokėjo mano minėtoji gamybos įmonė). Tad galima sakyti, man labai pasitarnavo abi: viena, kad gebėčiau vertinti žmogų, kita – suprasti verslą.

Kokie trys dalykai jus labiausiai motyvuoja darbe?

Reikia pagalvoti. Sunku tilpti į tris. Sakysiu tikrai ne prioriteto tvarka, nes visi dalykai yra super svarbūs. Pirmasis, matyt, ir yra tas, kuris mane lydi nuo pat pirmojo darbo restorane: iššūkis. Išmokti padaryti tai, ko anksčiau nėra tekę, perlipti per save, išdrįsti. Antras, kad ir kaip banaliai beskambėtų – tobulėjimas, nes jei gali nuolatos mokytis ir jauti, kaip augi, tai ir skatina pritaikyti žinias ir vėl mokytis. Trečias – vadovas ir komanda. Natūralu, nes nuo žmonių itin priklauso ir tai, kaip jautiesi pats. Galiausiai, kultūra ir vertybės. Net jei kartais organizacijoje jos nebūdavo tos, kurios mane vežtų, labiausiai motyvavo tikėjimas, kad yra žmonės, kurie nori eiti link tų vertybių. 

Ar jūsų darbo grafikas turi laiko rėžius?

Tikrai taip! Rėžius nustato darbdavys, o kiek jų laikytis ar išlipti iš jų, juk sprendžiame patys. Turiu prisipažinti, kad nutinka ir "nedadarytų" ar netikėtai nutikusių dalykų, kurie pareikalauja daugiau laiko, nei įprasta diena, tačiau paprastai siekiu balanso, nes turiu ir šeimą bei pomėgius.  

Kas jums jūsų darbe labiausiai patinka?

Visuose darbuose laiminga esu tada, kai yra visi 4 mano lūkesčius atitinkantys dalykai, minėti anksčiau – iššūkiai, tobulėjimas, vadovas/ komanda + vertybės su kultūra.

Jūsų darbovietėje daugiau tenka dirbti vienai ar kartu su komanda?

Su komanda. Komandą galima vadinti tiek žmogiškųjų išteklių departamento kolegas, tiek vadovus, kurie yra pagrindinis įrankis pasiekti organizacijos tikslus ar įgyvendinti pokyčius.

Bendrai paėmus visą HR sritį, kurioje dirbate, ne vien tik jūsų darbovietėje, ką reikėtų tobulinti?

Norėčiau sakyti, jog stiprinti personalo žmonių verslo suvokimą. Tačiau, man atrodo, per pastarąjį dešimtmetį jis tikrai gerokai ūgtelėjo. Vis dėlto, manau, jog dar daug vadovų Lietuvoje nesuvokia tikrosios darbuotojo kuriamos vertės ir savo, kaip vadovo, rolės. Ir tai, kad personalo specialistai atsako už procesus, struktūras, įrankius, o vadovas – už ŽMONES.  

Ką patartumėte žmonėms, kurie linksta link žmogiškųjų išteklių srities?

Bandyti!

Gal galite duoti patarimą žmogui, kuris nežino, kuo nori būti?

Perskaityti knygą „What color is your parachute?“, kuri padeda ir tiems, kurie nori kardinalių pokyčių, nes svarbiausia – suvokti savo poreikį, lūkesčius ir stiprybes.

Kodėl sugalvojote tapti ir lektore?

Jaučiau, kad tuometinėje organizacijoje, kurioje dirbau, neišnaudojau savo potencialo, o kolegos pasiūlymas atsiliepti į Firsty skelbimą buvo puiki paskata! Juolab, kad beveik metus mokiausi viešojo kalbėjimo, tad reikėjo pasitikrinti, kiek išmokau (juokiasi). 

Kodėl verta dalyvauti jūsų mokymuose?

1) daugelis mokymų padengia vieną ar kitą personalo procesą, o maniškiai – gražiai apjungia juos visus ir parodo, kiek tampriai jie susiję;

2) kiekvienas mokymų gabaliukas pagrįstas pavyzdžiais iš lietuviškų ar tarptautinių įmonių, moksliniais tyrimais ar mano asmenine patirtimi; 

3) nes esu ta lektorė, kuriai svarbu neišpilti atsineštą medžiagą, o dalintis savo žiniomis/ patirtimi/ gerosiomis praktikomis ir girdėti auditoriją bei jos atsineštus skausmus ir patirtis ar net čia ir dabar imtis spręsti konkrečią problemą. 

Visai neprastai vertę iliustavo vienos dalyvės, atrankų kompanijos darbuotojos atsiliepimas: „dabar supratau, kodėl tie mano kandidatai išeina iš kai kurių įmonių“.

 

Jeigu norite daugiau sužinoti apie Monikos vedamus Personalo valdymo mokymus, galite spausti ČIA>>

Anksčiau minėtos knygos nuorodą rasite ČIA>>

Straipsnį parengė: Eglė Lauciūtė



Panašūs įrašai

2020 / 10 / 26
10 pagrindinių neįtikėtinai sėkmingų žmonių įsitikinimų
2015 / 12 / 22
Kodėl verta likti gyventi ir dirbti Lietuvoje? Autorius - Tautvydas Marčiulaitis
2021 / 01 / 20
10 pagrindinių įmonės komunikacijos taisyklių krizių metu