Verslo iniciatyvos – būdas mažinti jaunimo nedarbą

2015-12-22

Niekur nedirbančio, nesimokančio bei mokymuose nedalyvaujančio (NEET) jaunimo skaičiai Europoje dideli. Diskusijose dažnai ieškoma šios situacijos kaltininko, o štai Europos Sąjungos (ES) jaunimo konferencijoje susirinkę ES šalių jaunimo delegatai sprendžia, ką reikia daryti, kad šis rodiklis sumažėtų ir daugiau jaunų žmonių galėtų sėkmingai įsidarbinti. Viena iš galimybių – skatinti verslo, švietimo institucijų bei nevyriausybinių organizacijų bendradarbiavimą.

Bendradarbiauti – būtina

Kristof Papp į Vilniuje vykusią jaunimo konferenciją atvyko iš Vengrijos. Šiuo metu studijuojantis vaikinas įsitikinęs, jog verslo sektoriaus dalyvavimas švietimo sistemoje – svarbus žingsnis norint spręsti jaunimo nedarbo problemą.

„Manau, jog vien tik valstybinės institucijos negali išspręsti Europos jaunimo problemų. Privatus sektorius žino, kokių specialistų reikia šiuo metu ir kokių reikės ateityje. Manau, kad vis daugiau įmonių supranta, kad jie yra būtent tie, kurie gali prisidėti prie nedarbo problemos sprendimo ir jie yra lygiai taip pat atsakingi už sprendimo paiešką“, – pastebėjo Kristof.

Olandijos jaunimo organizacijų tarybos narys Felix Kviet pritarė konferencijoje dalyvaujančiam kolegai. „Reikia skatinti valdžios bei švietimo institucijų ir privataus sektoriaus bendradarbiavimą. Verslas gali pasiūlyti mokymosi, stažuočių galimybes jauniems žmonėms, priklausantiems NEET kategorijai. Įvairios įmonės ieškodamos naujų talentų remia projektus, jaunimo iniciatyvas ir tai – abipusis privalumas: jaunuoliai turi galimybę užsiimti norima veikla, o verslo atstovai gali prisidėti prie puikių specialistų ugdymo“, – kalbėjo F. Kviet.

 

Susijęs straipsnis: Koks darbas tinkamiausias darbo paieškoje startuojančiam jaunimui?

 

Problemas reikia spręsti kartu

Europos jaunimo konferencijoje dalyvavusi „Microsoft“ atstovė Melissa Pailthorp pritaria, kad verslas, lygiai taip pat kaip Vyriausybė, turi imtis veiksmų dėl jaunimo nedarbo problemos sprendimo.

M. Pailthorp pabrėžė, kad jeigu nebus imamasi atitinkamų priemonių, iki 2015 metų informacinių technologijų srityje trūks 900 tūkstančių kvalifikuotų specialistų. „Akivaizdu, kad talentų skaičius yra mažesnis, nei rinkos poreikis. Tai yra itin svarbu galvojant apie technologijų plėtrą, o tai reiškia ir apie pačios Europos augimą ir stiprėjimą. Todėl reikia galvoti, ką mes, kaip tarptautinė įmonė, galime padaryti. Turime dirbti kartu norint išspręsti šią problemą: savo balsą šioje situacijoje turi turėti tiek verslas, tiek nevyriausybinės organizacijos, tiek pats jaunimas,“ – sako M. Pailthorp.

M. Pailthorp nuomone, kiekviena verslo šaka turi pagalvoti apie tai, kokį įnašą gali duoti problemų sprendimui. Anot jau 9 metus „Microsoft“ dirbančios moters, jie gali prisidėti prie švietimo sistemos modernizavimo ir pritaikymo jaunam žmogui, įdiegiant XXI amžiaus technologijas. Taigi, įmonė įgyvendina įvairias iniciatyvas skirtingose Europos valstybėse, kurios prisideda prie jaunų žmonių ugdymo, žinių apie informacines technologijas lavinimo.

M. Pailthorp teigia, kad nors ir dirba tarptautiniu mastu, kiekvienoje šalyje ši įmonė stengiasi prisidėti prie skaudžiausių vietinių problemų sprendimo. Pavyzdžiui, iškilus didžiulio jaunimo nedarbo problemai Graikijoje, buvo sukurtas interneto portalas, kuriame pateikiama išsami informacija ir mokomoji medžiaga, kuria gali naudotis Graikijos jaunimas, norintis patobulinti turimus arba įgyti naujų įgūdžių, reikalingų darbo rinkoje.

 

Susijęs straipsnis: Apie studentų bedarbystę. Autorius - Tautvydas Marčiulaitis

 

Galimybė mokytis iš profesionalų

Lietuvoje taip pat atsiranda verlo iniciatyvų prisidedančių prie jaunimo ugdymo. Viena iš jų – projektas „Kam to reikia?!“.

„Dažnai tenka girdėti, kad už jaunuolių ugdymą yra atsakingi tik jų šeimos nariai bei mokytojai. Manau, kad to nepakanka – verslo atstovai, dalindamiesi savo patirtimi iš pirmų lūpų, gali padėti moksleiviams sėkmingai pasiruošti tolesniam profesiniam gyvenimui. Įmonės yra potencialūs šiandieninių moksleivių darbdaviai, kuriems svarbu, kad ateityje jų komandą papildytų iniciatyvūs ir motyvuoti darbuotojai“, – sako projekto „Kam to reikia?!“ direktorė Ieva Dirvonskaitė.

„Kam to reikia?!“ siekia suvesti moksleivius su dirbančiais profesionalais. „12 klasėje mokiniams tenka priimti sudėtingą sprendimą, ką veikti ir ką studijuoti, norint užsitikrinti sėkmingą ateitį. Norėdami palengvinti šį procesą, skatiname moksleivius sprendimui ruoštis atsakingai ir iš anksto, remiantis karjerą jau pradėjusių ar padariusių žmonių patirtimi. Tuo labiau, kad bendravimas su savo srities profesionalais, daug pasiekusiais žmonėmis, esu įsitikinusi, tikrai įkvepia. Kaip sakoma, geriau vieną kartą pamatyti, nei šimtą kartų išgirsti“, – pastebi Ieva.

Padeda pasirinkti profesiją

Projekte „Kam to reikia?!“ dalyvauja įvairios organizacijos, taip pat laisvieji praktikai, nedirbantys įmonėse, bet norintys dalintis savo patirtimi. Projekto veiklos formos yra ganėtinai įvairios: susitikimai mokyklose, mokinių ekskursijos į įmones, taip pat šešėliavimas, kuomet moksleiviai turi galimybę leisti laiką su pasirinktu praktiku jo darbo aplinkoje.

Iki šiol įvairių sričių profesionalai bei mokytojai kartu įgyvendino beveik 500 projektų – tiek kartų moksleiviai iš visos Lietuvos turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su profesiniu pasauliu ir pasirengti realiam gyvenimui baigus mokyklą.

Jau šeštus metus banke dirbantis Justas Klimkevičius tikina, kad prisijungti prie „Kam to reikia?“ iniciatyvos paskatino noras padėti moksleiviams apsispręsti, kuri profesija jiems tinkamiausia. „Dar mokydamasis mokykloje žinojau, kokiu keliu noriu eiti ją pabaigęs. Todėl tikslingai pasirinkau mokslus aukštojoje mokykloje. Prisijungęs prie iniciatyvos „Kam to reikia?!“ bendrauju ir vedu pamokas įvairaus amžiaus moksleiviams bei mielai priimu juos savo darbo vietoje. Matau, kad mano patirtis, idėjos ir patarimai sustiprina mokinių motyvaciją bei padeda jiems lengviau siekti savo užsibrėžtų tikslų ir atsakingai pasirinkti savo karjeros kelią“, – įspūdžiais dalininosi J. Klimkevičius.

Autorius Živilė Raškauskaitė



Panašūs įrašai

2018 / 02 / 23
5 Instagram naujovės, kurias būtina žinoti verslui
2016 / 03 / 16
Neturi darbo patirties? 3 būdai įrodyti, kad esi tinkamas darbui
2016 / 03 / 24
Žurnalistės patirtis Erasmus+ EVS programoje: Vieneri metai po Italijos saule